«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

گزارشی از افتتاح نمایشگاه بخش‌های تصویر سازی و گرافیک جشنواره فجر مشهد

  • کد خبر: ۱۵۱۶۹۵
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
گزارشی از افتتاح نمایشگاه بخش‌های تصویر سازی و گرافیک جشنواره فجر مشهد
نمایشگاه بخش‌های تصویر سازی و گرافیک پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی ظهر دیروز در حالی افتتاح شد که بخش تصویرسازی آن در مکان مناسبی جانمایی نشد و موجب گلایه مندی برخی از صاحبان آثار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ این نمایشگاه تا پنجشنبه، ۱۱ اسفند ماه، در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، واقع در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مهدیار رضا نیا، دبیر انجمن علمی رشته ارتباطات تصویری دانشگاه حکیم توس، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار شهرآرا گفت: نمایشگاه هنر‌های تجسمی فجر امسال در چند استان شکل گرفت و اساتید و دانشجویان رشته گرافیک در آن شرکت کردند و اکنون حدود چهل اثر در این نمایشگاه وجود دارد که مبنای آن هنر تئاتر و هنر‌های مفهومی است. او افزود: در این رویداد تلاش بر این بود که مفاهیم آثار بیشتر دینی و همچنین مربوط به انقلاب اسلامی باشد.

دبیر اجرایی کار نیز حسین رزاقی بود که علیرضا عزیزی به عنوان جانشین وی ادامه جشنواره را عهده دار شد. او با بیان اینکه این جشنواره دوازده اثر برتر داشت که توسط اساتید و دانشجویان ارائه شده بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه، ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ برای بازدید از آثار آن به نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام مراجعه کنند.

همچنین علیرضا عزیزی، جانشین دبیر اجرایی بخش تصویرسازی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان، بیان کرد: در بخش تصویرسازی نمایشگاه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، تعداد نوزده اثر وجود دارد که توسط اساتید و دانشجویان این رشته ارائه شده است.
او تصریح کرد: نمایشگاه‌های استانی هنر‌های تجسمی جایزه خاصی ندارند، اما قطعا به عنوان پاسداشت از زحمات شرکت کنندگان و ایجاد انگیزه، خصوصا برای دانشجویان از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

به سوی مرگ با یک لبخند

فاطمه یوسفیان، هنرمند حاضر در این نمایشگاه، نیز گفت: اثر من «به سوی مرگ با یک لبخند» نام دارد، که با تکنیک تصویر سازی دیجیتال کار شده و ابعاد آن ۳۵ در ۵۰ سانتی متر است. او بیان کرد: من حدود ۲۵ سال است که به کار گرافیک مشغولم و فارغ التحصیل دانشگاه سوره مشهد هستم.

اکنون بعد از بیست سال دوباره به تحصیل روی آورده ام و در دانشگاه فردوس مشغول به کسب علم از محضر اساتید آن هستم و علاقه باطنی و ذاتی من و همچنین زمانی که صرف این هنر کردم، باعث شد دوباره تحصیلات خود را ادامه دهم. یوسفیان معیار انتخاب آثار در این نمایشگاه را توانایی هنرمند در خلق اثر بیان کرد و ادامه داد: اگر فردی احساس می‌کند می‌تواند قدمی در راستای اعتلای هنر بردارد، نباید در ورود به آن درنگ کند، اما ماندگاری و تداوم در آن بسیار مهم‌تر و البته سخت‌تر از شروع آن است.

زهرا مرتضوی، دیگر هنرمند شرکت کننده در این نمایشگاه، اظهار کرد: اثر من یک کار دانشجویی بوده که تکنیک آن تصویر سازی با قلم نوری است و آن را در ابعاد ۳۵ در ۵۰ سانتی متر ارائه داده ام.
او یادآور شد: رشته تصویر سازی بسیار سخت است و هنرمندی که می‌خواهد وارد آن شود، باید استعداد، خلاقیت و پشتکار بالایی داشته باشد.
او درباره مکان برگزاری بخش تصویرسازی این نمایشگاه ابراز کرد: این نمایشگاه در یکی از راهرو‌های مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شده، که جای زیاد مناسبی نیست و انتظار داشتیم در مکان بهتری برگزار شود، اما فکر می‌کنم دلیل این کار کم بودن تعداد آثار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->